انقلابِ قَلم

نقد،تبیین و تحلیل

انقلابِ قَلم

نقد،تبیین و تحلیل

بایگانی

انقلابِ قَلم در مصاف با طغیان

يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۵۱ ق.ظ

🗒 انقلابِ قَلم در مصاف با طغیان

 

#سرمقاله آغاز به کار "انقلابِ_قَلم"

 

✍️ #محمد_هادی_سمتی

 

قسم به #قلم و آنچه که با آن می نویسند.

نوشتن در روزگار ما به همان اندازه که رواج یافته اما از خطر آلودگی و فریبندگی دور و در امان نیست.

قلم می تواند طغیان کند و با جوهر سیاه همه جا را تیره و تار کند و از طرفی دیگر این قدرت را دارد که زشت و زیبا و #دادگری و #ستم را آشکار سازد و جز بر مدار #حق و #حقیقت پیش نرود.

قلمِ طغیان گَر، بر باد می دهد آن چه نباید و حتی #امام_جامعه را با رسم یک #فتوا بر روی کاغذ به قربانگاه می برد. قداستِ قلم از نافهمی شُریح قاضی مسلکانی که #قرآن_ناطق را بر سر نیزه می زنند لکه دار می شود. ننگی که با هیچ پاک کننده ای پنهان نمی شود.

اما اگر قلم تصمیم بگیرد که انقلاب کند،حق به حق دار خواهد رسید و آبرو و حیثیت انسان ها هرگز زیر پا نمی رود.

انقلاب قلم جز با عنصر #تبیین صحیح،اسلامی،عقلانی و اخلاقی رخ نخواهد داد و هر آنچه بدون درنظر گرفتن این چند کلید واژه بر صفحه کاغذ یا امواج مجازی نقش ببندد هیچ حاصلی به غیر از اختلال در #رشد_اجتماعی نخواهد داشت.

#اهالی_قلم باید بدانند که همیشه در معرض خطاب این آیه  قرآن هستند که کَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَیَطْغَى _انسان بی شک طغیان می کند_ و باید بر مرز سرنوشت ساز اطاعت و طغیان با احتیاط حرکت کنند و راه چارهِ نجات از طغیان گری،انقلاب است.

ما قلم را در خدمت تبیین قرار می دهیم و البته بر این نکته اصرار داریم که تحقیق و بررسی لازمه تبیین صحیح و جامعه ساز است.

در #انقلاب_قلم، #سیاست_زدگی،#شخصیت_محوری (پرستیدن انسان ها) و تناقض رفتاری و گفتاری نقد می شود و با #فحاشی،#حرمت_شکنی و ادبیات چاله میدانی برخی از قلم به دستان، بی محابا و بی رحمانه مبارزه خواهد شد.

اگرچه یادداشت ها و تحلیل های ما اختصاصی به تبیین و تحلیل اندیشه و بیانات #امامین_انقلاب_اسلامی نخواهد داشت اما تلاش می کنیم در نقد و نظر و تبیین ها بر اساس سخن و تفکر #حضرت_امام و #رهبر_فرزانه_انقلاب پیش برویم ان شاءالله.

 

آدرس ما در پیام رسان ایتا:


https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۴
محمد هادی سمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی